• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Akta Er för Pengarnu

Bebbson

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
26 Februari 2012
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Akta Er för pengarnu.

Jag har förlängt mitt lån en gång hos dem, nu skulle jag förlänga igen, men det fungerar bara inte. Lånet skulle ha förlängts den 12 och jag har varit i kontakt med dem och talat om att det inte fungerar att förlänga via telefon, de svarar vi är ledsna, ditt ärende registras hos kronofogden idag.
Man får alltså inte ens en påminnelse eller att det går till inkasso utan tydligen direkt till kronofogden
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

smeesan

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
13 Januari 2012
Meddelanden
307
Mottagna reaktioner
10
Poäng
62
fick du besked att förlängningen inte fungerade när du försökte göra den? Jag har nämligen precis förlängt för andra gången och fått besked om ett nytt datum, men blir ju lite orolig nu då...
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Förlägning

Jag fick bara felmeddelande på min telefon att tjänsten inte gick att utföra. Jag vet att dt fanns pengar å kortet så det var inte det som var felet. Jag försökte flera ggr.
Till slut mailade jag p.......nu och talade om att det inte fungerade.
Jag försökte göra förlägning både den 11 o 12 utan resultst.
Sen fick jag inget svar förrän sent i går från pengar nu alltså den 14 och då svarade man bara att vi kan inget göra ditt ärende går nu till kronofogden.
De var inte precis hjälpsamma.
Jag försökte fråga om jag testade igen men kanske från en annan telefon, men fick till svar du är två dagar sen, nu går ärendet till kr...........
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
samma här

genomlider samma elände och ångrar bittert att jag lånade där. Det är som att prata med väggen, dvs inget svar och får du ett svar är det ett standardiserat svar som går ut per automatik och dom bryr sig inte ett dugg om att ta en dialog. Rena rama amatörbolaget som förhoppningsvis inte blir långvariga på marknaden.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Håller med

Ja, jag hoppas verkligen att ingen tar lån där. De är inte roliga.

Fattar inte hur det kan gå direkt till k....... det borde väl vara inkasso först????
 

sune11

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
9 December 2011
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Inga problem för mig

Jag har förlängt mitt lån 3 gånger utan problem.
 

svalan

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
18 Oktober 2011
Meddelanden
607
Mottagna reaktioner
119
Poäng
317
funkar

har förlängt mitt lån 2gånger utan problem
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Ja, jag hoppas verkligen att ingen tar lån där. De är inte roliga.

Fattar inte hur det kan gå direkt till k....... det borde väl vara inkasso först????

Inkasso är inget krav. Ett bolag kan alltid skicka till kronkalle direkt om de vill. Dock brukar ju många sälja fakturan till inkasso för att få betalt - sedan låter de hajarna ta över bytet
 

kocksa

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
24 Maj 2011
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Inkasso är inget krav men är man lite seriös så skickar man det dit först. Har förskt låna där men funkar inte? varför?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp